2010. október 9., szombat

doom 3 teszt



Az alap Doom 3 teszteknél a magas minőségi szintet állítjuk be a játékon belül. Ez 8x AF-et jelent.
Először az antialiasing kikapcsolásával tettünk egy tesztkört, majd 4x AA mellett még egyet.
A Doom 3 teljesen más képet mutat a teljesítmény viszonylatában. Világos, hogy az AMD/ATI
jelenleg nem rak OpenGl meghajtót a Vista RTM Catalystba. A meghjatóért felelős csapat is
elismerte, hogy valóban nics OpenGL komponens a mostani driverben. Már látjuk a káoszt, ami az okoz majd ha a felhasználók nem töltik le valamilyen hardver gyártó OpenGL meghajtóját. Az
AMD megoldását még a Vista beépített meghajtója is elveri. Az AMD szerint a hivatalos Vista
startra már lesz OpenGL komponens.
Sajnos a Vista driver alatt, a Radeon X1950XTX még csak nem is tudta futtatni a Doom 3-at
2560x1600 felbontáson. Ez látszik is a grafikonon megjelenő 100%-os teljesítmény csökkenésből...
Aúú! Ezek a korlátok megkövetelik, hogy az indulásra kijavítsák a meghajtó programot. Bár ez
rossznak tűnik, egyelőre nem sokan érhetik el a Vistát, de majd amikor már kikerül a piacra, akkora azt várjuk, hogy az OpenGl a lehető legsimábban fog működni.
Azért az Nvidia sem teljesen tiszta ezekben a tesztekben. Bár sokszor belül maradtunk a 10%-os
határon, előfordult akár 27%-os teljesítmény csökkenés is. Ezt is ki kell javítani a Vista indulásáig.

Nincsenek megjegyzések: